replica horloge

replica horloge
replica horloge

2016年11月22日星期二

De evolutie van het sporthorloge

Patek Philippe Nautilus Chronograph 5980-1A Hier is een vraag: wat is een sporthorloge? Of om het anders te zeggen: hoe kan de slanke, prachtig verfijnde Royal Oak fit in dezelfde familie als een Richard Mille ?
Een werkdefinitie zou kunnen zijn: een sport-horloge is een luxe horloge dat is bestand tegen de schokken en spanningen van sportieve activiteit. Het is een uurwerk dat een actieve rol te spelen in de sport zelf-achtige een chronograaf heeft. Het is een omvangrijk, look-at-me kijken die deelt zijn ontwerp wachten met een aantal van de grote horloges in de geschiedenis. Het is iets met subdials, op een rubberen band.
Of, het is geen van de bovenstaande. Immers, een sport horloge is een sport te kijken als de fabrikant zegt dat het is. Vooral als die fabrikant doet het vertellen door het betalen van een high-profile sport persoon om hun luxe horloge te dragen. En een luxe sporthorloge hoeft niet eens te sportieve look. Denk aan de A. Lange & Söhne Datograph of de Patek Philippe Nautilus. Ja, ze hebben degelijkheid en heft. Maar ze zijn niet precies aangekleed met de oversized spieren die je zou verwachten van, laten we zeggen, een Hublot Big Bang of een Royal Oak Offshore.
Dus, wat is een sporthorloge? Nou, alle luxe horloge verhaal moet ergens beginnen. En het verhaal van de sportieve uurwerk begint, passend genoeg, met een paardenrace.

Nicolas Rieussec en de eerste sport-chronograaf

Koning Lodewijk XVIII hielden paardenraces. Zozeer zelfs, in feite, dat hij wilde weten hoe lang elke race duurde. Omdat het een koning, hij was in staat om een ​​horologist opdracht om zijn wensen uitkomen. En dus Nicolas Mathieu Rieussec, horlogemaker aan de Koning, werd belast met de uitvinding van een apparaat dat kan worden gestart en gestopt met het oog op een bepaalde periode van de verstreken tijd te meten. Het resultaat was een stopwatch, die in feite een stopwatch. Het is werking is, nou ja, laten we laten de allereerste beschrijving van de allereerste sport chronograaf aan de mensen die er op dat moment waren. In de notulen van een vergadering van de Franse Academie van Wetenschappen, 15 oktober 1821, de Rieussec chronograaf wordt als volgt omschreven:
Wanneer de chronograaf werkt, ... [a] ... dial maakt een omwenteling per minuut ... Een klein raam naast de hangende ring onthult een nummer, dat wordt vervangen door een ander getal bij elke omwenteling van de wijzerplaat en geeft de notulen opgenomen; de chronograaf kan ongeveer drie kwartier lopen zonder te stoppen.
U zult merken heb ik als de 'eerste sport-chronograaf' genoemd chrono Rieussec's. Tot 2013 werd Rieussec gedacht aan de uitvinder van de chronograaf zijn. Toen kwam nieuwe informatie aan het licht. Voor zover wij weten, werd de eerste echte chronograaf ontwikkeld door Louis Moinet in 1816, met het oog op het meten van de tijd tijdens de astronomische waarnemingen.
(Als de naam Rieussec lijkt vertrouwd, dat komt omdat Montblanc slim gebruikt horlogemaker van de koning als inspiratie voor haar Nicolas Rieussec collectie, een serie van de bovenste-mid-range luxe horloges die monopusher chronos nemen in klassiek-geïnspireerde ontwerpen.)
In luxe horloge termen, het doel van een chronograaf is om tijdsintervallen bepaald door de drager te meten, terwijl de werking van de uren, minuten en seconden ononderbroken blijft. De sportieve toepassingen liggen voor de hand. Als je de koning van Frankrijk, kunt u tijd uw paardenrace. En als je een scheidsrechter of een scheidsrechter bent, kunt u de duur van een spel of een time-match-het stoppen van de chrono elke keer is er een onderbreking in het spel.
Als u een gemiddelde horloge nerd bent, de kans groot dat u liever uw chrono dragen om de pols dan kar het rond in een grote doos (a la de Rieussec chronograaf). De eerste chronograaf horloge kwamen bijna 100 jaar na de Moinet en Rieussec hun timing apparaten gemaakt. Het was de 13.33Z kaliber gebouwd door Longines in 1913, een single-pusher chrono nauwkeurig tot 1/5 seconde. Longines had ook een antwoord op het probleem van hoe om tijd meerdere evenementen in een race, zoals ronden. In 1936, het merk vrijgegeven van de 's werelds eerste flyback chronograaf. Een flyback is in staat om interval timing, zonder de noodzaak om te stoppen en resetten van de chronograaf mechanisme: u op de flyback knop en de chrono 'vliegt' terug naar nul tot de volgende periode van de meting direct te starten.
Andere merken, natuurlijk, waren bezig met het maken chronograaf bewegingen tegelijk-met name Breitling, die samen met Longines zou gaan om de grootmeester van de luchtvaart chronos geworden. Maar het was Longines dat het eerst daar aankwam, beide keren. En met de uitvinding van het polshorloge chronograaf, het merk creëerde een van de elementen die zouden worden geweven in de moderne sport horloge: complicaties die een directe toepassing op sportieve inspanning hebben.

Het veld horloge: een nieuwe mode is geboren

Voorafgaand aan WWI, polshorloges waren een rariteit. En de mensen, veruit de grootste doelmarkt voor de moderne luxe horloge-industrie, nauwelijks droeg ze helemaal. Voor een deel was dit te wijten aan het begin van de verkoop van horloges. Pols modellen de neiging om te worden gemaakt voor vrouwen-de veronderstelling waarschijnlijk is dat alles gedragen op een armband was sieraden, en dat de mensen van de tijd gewoon niet voor dat soort dingen te gaan. Als het niet een zegelring, ze niet willen weten. En toch, horloges werden verondersteld om te worden gedragen in de zakken. Dat is de reden waarom je vest had een horloge zak, kerel.
Duurzaamheid-een voorwaarde voor een sporthorloge-was ook een probleem voor de vroege polshorloges. Het produceert het creëren van de eerste polshorloges was verbaasd hoe de delicate mechanisme van een zakhorloge in te voegen in een kleine, draagbare geval, maar de vraag hoe die zaak shock-proof te maken moest nog worden beantwoord. En toen gebeurde WWI en horologists van de wereld werden gedwongen bezig in een haast om te krijgen.
In een artikel in de New York Times van 9 juli 1916, wordt de volgende tekst gevonden:
De telefoon en signalen dienst ... hebben het dragen van horloges gemaakt door soldaten verplicht. De enige praktische manier waarop ze kunnen dragen op de pols.
Voor degenen die nog nooit de pech om op een WWI slagveld hebben gehad: de signalen dienst uitgevoerd vitale informatie over de locatie en het tijdstip van manoeuvres boven en beneden de frontlinie. Om te zorgen dat deze manoeuvres plaatsgevonden op het juiste moment, was het nodig dat soldaten horloges te dragen. En die horloges moest worden geraadpleegd met beide handen vrij (de handen, natuurlijk, bezet met hanteren van een geweer of de vaststelling van een bajonet). Horloges die niet meer weg kan worden verborgen in de zak van een trenchcoat moest in staat zijn om de ontberingen van het leven in de loopgraven te weerstaan: stoten tegen de houten steunen van de geul, blootstelling aan modder en water, de terugslag van een kanon afvuren .
Horloges voor mannen daadwerkelijk waren een paar keer, voorafgaand aan WWI uitgeprobeerd. Ze hadden zelfs gezien dienst op het slagveld. In de Boerenoorlog, bijvoorbeeld, soldaten hadden hun zakhorloges bevestigd in omslachtige lederen polsbanden. En Cartier Santos de Cartier, gemaakt, zodat de legendarische vliegenier Alberto Santos Dumont kon de tijd te controleren tijdens het vliegen, had al sinds 1904, maar het was in de loopgraven van de Eerste Wereldoorlog dat het ontwerp echt greep nam. Onbreekbaar glas werd gebruikt als een kristal. Lume toegestaan ​​soldaten om de tijd te zien 's nachts of in rokerige loopgraven (zie mijn stuk over de herkomst van de duik horloge voor meer informatie over radium-gebaseerde lume).
In zijn puur militaire incarnatie, het gebied horloge nog steeds bestaat. En terwijl niemand zou kijken naar (bijvoorbeeld) een Hamilton Khaki Field en noemen het een sport te kijken, is er geen twijfel over bestaan ​​dat de oorspronkelijke 'loopgraaf horloges' een belangrijke rol gespeeld in de sporthorloge verhaal. In feite, deden ze dat op twee plaatsen tegelijk: in de loopgraven en op het thuisfront.
Militair historicus Peter Doyle, in een artikel over boingboing.net in 2015 geciteerd, wees erop dat de oorlog werd gebruikt om horloges verkopen thuis:
"Alles, van 1914 wordt met ingang 'trench dit', 'trench dat' ... het is een soort van een marketingtruc."
Met andere woorden: vertel het grote publiek kunnen ze een horloge dat is goed genoeg voor de kerels in de loopgraven te kopen, en ze zullen kopen in hun duizenden. Het is een techniek die nog steeds wordt gebruikt, door alle grote luxe horloge fabrikanten. Breitling verkoopt zijn grootste, duurste horloges door ze af te stemmen met het leger. De IWC Chronograph Top Gun Miramar voel je je als een USAF piloot. Zelfs Rolex, de gladde verfijnd van de luxe horloge wereld, is niet boven het spelen van de militaire geschiedenis kaart om de verkoop te krijgen. Ontdek de sectie 'History' van de Rolex website voor slechts een paar minuten, en je zult lopen in het verhaal van hoe Hans Wilsdorf, de oprichter van het merk, horloges persoonlijk gegarandeerd vervanger voor geallieerde krijgsgevangenen wier Rolexes was genomen van hen.
Tag Heuer Monaco De combinatie van marketing en extreme praktijktests veranderde het landschap van luxe horloges altijd. Na de Eerste Wereldoorlog, werd het polshorloge gezien, en verkocht, als een mannelijke tool. En marketing zou gaan om een ​​vitale rol spelen in de geschiedenis van de sport horloges. Inderdaad, zou je bijna zeggen dat de overgang van veld kijken naar sport te kijken gebeurde toen de PR-mensen vertelde het publiek dat de nieuwe zware uurwerken waren de 'keuze' van sporters: van onschatbare waarde timing metgezellen voor de Herculean werk van goden onder de stervelingen. Het is geen toeval, ofwel, die luxe horlogemerken maak een big deal om geselecteerd om tijd legendarische gebeurtenissen. Omega, bijvoorbeeld, heeft de officiële timing partner van de Olympische Spelen sinds de jaren 1930. En dat betekent dat elke Omega chronograaf in de wereld heeft directe sportieve banden met de ultieme test van vaardigheid en atletisch vermogen.
Technisch gezien was het Rolex dat kwam met het eerste gebruik van een sportieve ambassadeur wanneer het gebruikt Mercedes Gleitze, de cross-channel zwemmer, zijn Oyster verkopen. Het was niet tot de vroege jaren 1970, echter, dat de meest voor de hand liggende vorm van product endorsement op gang gekomen-inluiden, met een enkel beeld van een man met staalblauwe ogen het vastbinden van een luxe horloge om zijn pols, het moderne tijdperk van de sport horloge. De man was Steve McQueen. Het horloge was de Tag Heuer Monaco.

De race-horloge en de leeftijd van de reclame

In 1970, Jack Heuer (achterkleinzoon van Heuer's oprichter Edouard Heuer), kreeg een telefoontje van een Hollywood-prop meester. De prop-man, Donald Nunley, werkte met Jack Heuer om een ​​product-plaatsing deal te maken voor luxe horloges-op het moment, een ongehoorde propositie. En Nunley stond op het punt om te gaan werken op een kleine film genaamd Le Mans.
Het is nuttig op dit punt een beetje, maar van te begrijpen Heuer geschiedenis . Heuer achtergrond was zwaar automotive: het bedrijf creëerde een dashboard chronograaf in 1911, en in 1933 bijgewerkt zijn auto-chrono met de Autavia, een moderne chronograaf gebruikt in zowel vliegtuigen en auto's. In de jaren 1950 en '60, werd Heuer meer en meer betrokken bij het auto rennen, het ontwikkelen van een heavy-duty reputatie als tijdwaarnemer en instrument-maker van uitstekende kwaliteit en vakmanschap. Dus het was heel natuurlijk dat Nunley kon Heuer op de lijst props voor Le Mans: net zoals Rolex was gebruikt als rekwisieten in de James Bond-films sinds 1962. Het verschil? Rolex was nooit actief gegaan na de plaatsing van zijn luxe horloges in films. Ze hadden net geplukt als rekwisieten omdat zij zich het recht voor luxe horloges voor karakter en situatie. Jack Heuer Monaco, aan de andere kant, werd voortgestuwd op het grote scherm in een grote weg.
Een selectie van rekwisieten, waaronder een aantal Heuer horloges, werd geleverd aan de Le Mans bemanning. Steve McQueen gekozen om een ​​Monaco op zijn pols, en de Heuer logo dragen op zijn race overall. Dit is het punt waarop de moderne cultus van celebrity endorsement, in luxe horloge termen toch, werd geboren. En het was monumentaal effectief. We zijn nog steeds het kopen van het horloge, bijna een halve eeuw later. TAG Heuer zelfs bracht een speciale versie van het in de 21e eeuw: het opnemen van de oorspronkelijke Calibre 11 chronograaf uurwerk, en met de historische Heuer logo onder de 12 uur marker.
McQueen is niet de enige race-legende (in gedachten houden, de koning van Cool was een echte racer, evenals een filmster) een Heuer te hebben gedragen. Ayrton Senna's gezicht verschijnt nog onder de TAG Heuer slogan 'Do not Crack Under Pressure', op internet marketing campagnes en de stad billboards. In de IWC stabiel, zult u Lewis Hamilton en Nico Rosberg te vinden. Felipe Massa races dragen van zijn Richard Mille.
Stuurprogramma's, auto's, horloges. Ze gaan samen zo goed. Omdat racen is alles om snelheid, en de snelheid is alles over de tijd. Moderne luxe sportieve horloges zijn zo vaak, in de woorden van Richard Mille, 'racen machines voor de wrist'-machines ontworpen en ontwikkeld om compartimenteren en bijhouden van tijd tot in de kleinste mate van precisie. Ze worden gedefinieerd door hun vermogen om te starten en te stoppen met de timing van gebeurtenissen met haar-breedte in de perfectie, met behulp van jump-vrije chronograaf mechanismen om zo de meest nauwkeurige mechanische metingen mogelijk. En ze zijn ook gedefinieerd door hun eenvoud van toepassing, hun veelzijdigheid. Omdat deze race machines voor de pols geven niet alleen dragers van de mogelijkheid om de tijd start-stop-events. Ze zijn ook direct kan meten snelheid.
De tachymetric schaal is het ultieme voorbeeld van sport te kijken ontwerp. Dit superlatively handig stukje kit maakt gebruik geen andere dan de chronograaf de hand mechanica. En het maakt de drager aan een snelheid die ze aan, mph, km per uur, wat je wilt, met behulp van slechts één andere grootheid nodig te berekenen: een bekende meting tussen twee punten.
Wanneer u het eerste punt te raken, je chronograaf te starten. Wanneer u het tweede punt te raken, je stopt het. De verstreken tijd is niet wat je geïnteresseerd bent. Je bent op zoek, in plaats daarvan, op de nummers op de schaal die meestal op de ring, of afgedrukt op de rand van de wijzerplaat. Als u weet dat de afstand tussen de twee punten die u zojuist reisde, zult u in staat om de meting te zetten in snelheid. Dus, zeg je twee vlaggen geplaatst een mijl uit elkaar. Als uw chrono de hand halverwege wijst rond de tachymeter wanneer u de tweede vlag geraakt, dat betekent dat je doet 120 mijl per uur.
Misschien wel het grootste voorbeeld van de race chrono is de Rolex Cosmograph Daytona. Deze legendarische uurwerk wordt bepaald door de tachymetric schaal, die op moderne voorbeelden is gegraveerd in een prachtig glanzende Cerachrom bezel. Vroege voorbeelden van de Daytona halen enorme prijzen op de veiling, vooral als ze de sport zeldzame varianten dial 'Paul Newman'. En ze zijn, net als alle race-horloges, definitieve voorlopers van de moderne luxe sporthorloge. Ze hebben star power. Ze zijn in verband met legendes van de sport en het scherm. En ze zijn gebouwd om te presteren. Zij zijn de klassiekers, waaruit de moderne sportieve horloges ofwel, of breken, bijna al hun ontwerp wachten. En de grootste pauze van alle kwam bijna 10 jaar na de Daytona werd vrijgegeven-en slechts twee jaar nadat Jack Heuer had weten te zijn van Monaco te krijgen op het witte doek. bekijk meer nep rolex en replica Hermes Cape Cod

没有评论:

发表评论

replica rolex

replica rolex
replica rolex